Krekt Friez

Blog over koken, tuinieren, creatieve uitspattingen en wat er meer langs komt

Spinazie/ui/geitenkaas taartje 6 augustus 2012

Filed under: koken — krektfriez @ 17:23
Tags: , , ,

Vandaag voor de warme maaltijd een hartig taartje gemaakt. Altijd lekker!

Ingrediënten:

2 plakjes bladerdeeg

1 rode ui, in halve ringen

8 blokjes spinazie

100 gram zachte geitenkaas

2 eieren

scheutje kookroom

versgemalen peper

verse bieslook

Hoe te maken?

Laat het bladerdeeg ontdooien en vul de vorm hiermee. Bak de uien in een koekenpan zacht en gaar. Doe de spinazie er bij en laat deze ontdooien in de koekenpan. Klop in een schaaltje 2 eieren los en meng hier wat room bij.

Als de uien zacht zijn en de spinazie ontdooid is, schep dit mengsel dan boven op de bladerdeeg. Evt. kun je wat paneermeel op de bodem doen ivm vocht van de spinazie. Boven op het spinaziemengsel verkruimel je de geitenkaas en schenk hierop het eimengsel.  Maal nog lekker wat peper op het eimengsel.

Verwarm de oven voor op 225 graden Celsius en bak het taartje in ong. 25 minuten goudbruin en gaar. Dit recept is voor 2 personen.

Eet smakelijk! Ik heb voor morgen nog een stuk 😉

 

13 Responses to “Spinazie/ui/geitenkaas taartje”

  1. Janine Says:

    Jummie!!!! Ik hou wel van hartige taartjes, helaas mijn man niet 😉 Gelukkig kook ik altijd en heeft hij geen keuze *grinnik* Ik ga deze dus ook binnenkort proberen!

    • krektfriez Says:

      Hij is ook erg lekker, al zeg ik het zelf 😉 . En deze is lekker licht. Ik had door het uimengsel nog een beetje ketjap gedaan, voor wat extra smaak.

  2. Jody Says:

    Deze gaat op het menu voor komend weekend! Lekker!

  3. Tineke Geertsma Says:

    Hoi Gerda,

    Lijkt mij lekker. Ook weer iets voor mijn dinsdag lunch hapje. Misschien een tip, en voor mij handig, erbij zetten voor hoeveel personen het is.
    Werkse voor morgen en daarna plezierig weekend.

  4. Hans Poepjes Says:

    Hee Gerda, ik heb mezelf ingeschreven op jouw blog. Hoef ik niet meer via Tineke te kijken. Leuke blog; recepten, tuin, vind ik leuk. Binnenkort een recept van mij. Ik hoop dat je dat eens gaat proberen, en als je het lekker vindt op je blog zet. Groetjes van Hans Poepjes

    • krektfriez Says:

      He Hans, leuk je hier ook te zien! Tineke zei al, dat je nog een lekker recept hebt. Ik ga die zeker uitproberen en, als het lekker is, op mijn blog zetten.

  5. Tineke Says:

    In Antwerpen gemaakt, toen zoonlief met vriend er was. Hans is overrompeld door mijn kookkunst. Die man gaat nog echt van mij houden als het zo door gaat. Nog wat ‘ verbluffende’ recepten graag!

  6. viv Says:

    Dit weekend ben ik door Gerda getrakteerd op deze heerlijke hartige taart.
    Heerlijk was het en ik ga het zeker een keer zelf maken!
    Lekkere frisse groene salade was erbij en ik heb gesmuld tot de laatste kruimel.
    Wil je indruk maken op je gasten? Maak dit recept 😉

  7. Wietske Says:

    Dit lijkt mij ook lekker !!….Maar eens maken…


Geef een reactie

