Krekt Friez

Blog over koken, tuinieren, creatieve uitspattingen en wat er meer langs komt

Tzatziki 7 oktober 2012

Filed under: koken — krektfriez @ 12:24
Tags: , , , ,

Tzatziki, lekker bij diverse gerechten en simpel te maken!

Rasp 1 komkommer met een grove rasp, strooi er zout over en zet het in de koelkast voor ongeveer 1 uur.

Leg de komkommer op een schone theedoek en wring al het vocht eruit. Doe de komkommer in een schaaltje en voeg er 2 geperste teentjes knoflook aan toe of een halve theelepel gehakte knoflook uit een potje. Doe er aan aantal lepels Griekse yoghurt bij en maak op smaak met versgemalen peper. Zet het tot gebruik in de koelkast, zodat alle smaken er goed in kunnen trekken. Evt. kun je er nog verse dille toevoegen.

 

One Response to “Tzatziki”

  1. viv Says:

    Deze tzatziki gegeten bij Gerda, met volkorenstokbrood, als borrelhapje.
    Ik heb zelf een recept ervan dat ik zelden maak omdat het ingewikkeld te maken is en naar ik nu weet ook minder lekker. Deze variant kende ik niet en is bij deze tot mijn favoriet gemaakt.
    Echt een aanrader en supersimpel te maken dus zoals blijkt uit de beschrijving.
    Heel erg lekker!


Geef een reactie

