Krekt Friez

Blog over koken, tuinieren, creatieve uitspattingen en wat er meer langs komt

Kruidenlabels van stenen 4 november 2012

Filed under: creabea,Tips voor de tuin — krektfriez @ 18:31
Tags: , , , ,

Wat is er lekkerder dan verse kruiden uit je eigen tuin? Niets volgens mij. Maar als je dit nog niet zo lang doet, is het wel eens moeilijk om alle kruiden uit elkaar te houden.

Met deze stenen, pak je niet de verkeerde kruiden.

Wat heb je nodig?

* een paar stenen met vlakke kant

* wit krijt

* dun penseeltje

* waterbestendige verf

* pen

* mooie letters die je uitgeprint hebt op goede formaat

Hoe maak je het?

Met wit krijt ga je aan de achterkant van het papier een wit vlak kleuren. Dan het papier op de steen leggen en het woord ga je met een pen krachtig naschrijven. Als het goed is, drukt het witte krijt nu de tekst op de steen.

Met een dun penseeltje schilder je het woord over. Goed laten drogen en klaar.

Eventueel kun je er nog een leuk bloemetje oid er bij schilderen.

De stenen kun je ook bv voor de moestuin gebruiken of bij zaailingen. Voordeel is dat deze niet wegwaaien 🙂

 

7 Responses to “Kruidenlabels van stenen”

  1. Tineke Says:

    Ik ga stenen sparen voor volgend jaar! Leuk idee. Helemaal als je zo’n nitwit bent als ik! Ik weet nooit wat ik in de tuin heb gezet. Ik schoffel (dat is Fries, denk ik) dus ook bloemen en kruiden uit de tuin en ‘spaar’ het onkruid. Op zich ook niet verkeerd; verdiep je er maar e ens in bij ’s elk onkruid het -on weg kan.

  2. Tineke Says:

    Welk onkruid het on- weg kan, dat moet er staan. Boos op mijn i Pad, dus!

  3. Jody Says:

    Ha, wat een goed idee! Ideaal als verjaardagscadeautje aan moestuinierders.

  4. Karima Says:

    Zit net op je site rond te kijken en wat een leuk idee is dit zeg! Die ga ik onthouden voor volgend jaar als ik kruiden ga planten in de tuin 🙂
    Groetjes Karima


Geef een reactie

