Krekt Friez

Blog over koken, tuinieren, creatieve uitspattingen en wat er meer langs komt

gehaakt dekentje 21 februari 2013

Filed under: creabea — krektfriez @ 12:48
Tags: , , ,

Toen ik hoorde dat een vriendin in verwachting was, wilde ik graag iets maken voor de kleine. Omdat ik niet wist wat het ging worden, heb ik op de gok kleurtjes uitgezocht en een dekentje gehaakt van allemaal vierkantjes.

Als volgt de vierkantjes gehaakt:

8 lossen haken en daar een cirkel van maken. Dan 3 stokjes haken, 2 lossen, 3 stokjes haken, 2 lossen, 3 stokjes haken, 2 lossen, 3 stokjes haken, 2 lossen. Daarna vasthaken in het eerste stokje. Hierna volgende toer haken, met stokjes op stokjes en in de hoeken 2 stokjes extra, 2 lossen, 2 stokjes extra. Volgende toer met andere kleur werken, en steeds herhalen, maar in de 3e en 4e toer ipv 2 lossen, 3 lossen gaan haken.

sprei voor baby (5)

Ik heb totaal 48 vierkantjes gehaakt (6 x 8 vierkantjes voor het kleed), alles aan elkaar gehaakt, en rondom een rand gehaakt.

Gisteren het dekentje gebracht, en mijn vriendin vond het prachtig, pastte mooi bij de kinderwagen!

sprei voor baby (2)sprei voor baby 7 (2)

 

6 Responses to “gehaakt dekentje”

  1. Mannin Says:

    Wat ziet dat er super mooi uit! Je vriendin zal er wel heel erg blij mee zijn!

  2. krektfriez Says:

    haha, heb boodschappen in huis, en morgen nog wat maken idd.


Geef een reactie

