Krekt Friez

Blog over koken, tuinieren, creatieve uitspattingen en wat er meer langs komt

Krijtverf 19 januari 2014

Filed under: creabea — krektfriez @ 14:18
Tags: ,

Via internet zag ik fantastische resultaten die bereikt werden met krijtverf (merk: Annie Sloan) wat gebruikt werd op meubels. Ik heb verf besteld (via http://www.shabbytreats.com/annie-sloan-krijtverf.html) en ben aan de slag gegaan. Eerst uitgeprobeerd op een kapstok en een klein kastje. Omdat het zo eenvoudig is, wilde ik ook mijn grenen kast gaan verven. De kast is nog in prima staat, maar ik was wel uitgekeken op de grenen kleur. Dus op een dag de kast leeggeruimd, en aan de slag gegaan.
De krijtverf is erg handig in gebruik, want je hoeft niet te schuren, je kunt zo aan de slag gaan!
Voor:
002
Na:
008 004

Na het verven, breng je een waxlaag aan, die de verf beschermd en ook wat gladder maakt. Voor de kast heb ik de kleuren French Linen en Old White gebruikt. De witte kleur heb ik 2 maal aangebracht, de grijze 1 maal.

Maar ook op andere materialen is de verf te gebruiken, zoals bv op glas. Ik heb het glas verder niet voorbehandeld, wel 2 lagen verf opgebracht. De kleur is Graphite.
glazen vaas Annie sloan (1)
glazen vaas Annie sloan (2)

Ik ben iig fan van de krijtverf!

 

4 Responses to “Krijtverf”

  1. Wietske Says:

    Mooi geworden !!

  2. Roiis Says:

    Wow, die kast is mooi geworden!


Geef een reactie

